UA-120078225-1 This week's D'var Torah: פָּרָשַׁת אֱמוֹר Parashat Emor 5784 18 May 2024 / 10 Iyyar 5784
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This week's D'var Torah: פָּרָשַׁת אֱמוֹר Parashat Emor 5784 18 May 2024 / 10 Iyyar 5784


Parashat Emor is the 31st weekly Torah portion in the annual Jewish cycle of Torah reading.

Torah Portion: Leviticus 21:1-24:23

Emor (“Say”) opens with laws regulating priestly behavior, working in the Mishkan (Tabernacle), and consuming sacrifices and priestly food. It describes the biblical holidays of Passover, Shavuot, Rosh Hashanah, Yom Kippur, and Sukkot, and ends with a story about a blasphemer and his punishment. [1]

Triennial year 2

1: 22:17-20 · 4 p’sukim  

2: 22:21-25 · 5 p’sukim  

3: 22:26-33 · 8 p’sukim  

4: 23:1-3 · 3 p’sukim  

5: 23:4-8 · 5 p’sukim  

6: 23:9-14 · 6 p’sukim  

7: 23:15-22 · 8 p’sukim  

maf: 24:21-23 · 3 p’sukim  

 

Haftarah: Ezekiel 44:15-31 · 17 p’sukim


Commentary and Divrei Torah 

 

Hertz Chumash: pp. 513– 528 Triennial Year 2 (Full Kriyah pp. 517 – 528)

Artscroll Chumash: pp. 678 – 695 Triennial Year 2 (Full Kriyah pp. 672 – 695)

Etz Chaim Chumash: pp. 722 – 733 Triennial Year 2 (Full Kriyah pp. 717 – 733)

 

Once again we have an accounting of the various holidays throughout the course of the year.  This is also one of the many places in the Torah in which these special occasions, “places in time to meet”, are discussed. So why here?

 

One of the ways we analyze Torah is by context and flow.  We look at the passages before and after and look at how they relate to each other.  Notice that our portion opens discussing various regulations and qualifications of the priests and high priests.  Their behavior and appearance needs to be exemplary.  Perhaps these are the conditions and requirements set forth prior to officiating and leading the Congregation of Israel into these times when we connect directly with Hashem through our special times.

 

Contrasted to this is an incident in which someone who was identified as not fully an Israelite defamed and cursed the holy name. The point is that respect for the One, True G-d is critical within our midst and there are no exceptions.

 

We certainly want to welcome all, but they must respect our processes.

 

Parashat emor 5784 / פָּרָשַׁת אֱמוֹר

18 de mayo de 2024 /10 iyyar 5784

 

Parashat Emor es la 31ª porción semanal de la Torá en el ciclo judío anual de la lectura de la Torá.

Porción de la Torá: Levítico 21: 1-24: 23

Emor ("decir") se abre con las leyes que regulan el comportamiento sacerdotal, trabajan en el mishkan (tabernáculo) y consumen sacrificios y alimentos sacerdotales. Describe las vacaciones bíblicas de la Pascua, Shavuot, Rosh Hashaná, Yom Kippur y Sukkot, y termina con una historia sobre un blasfemador y su castigo. [1]

Trienial año 2

1: 22: 17-20 · 4 P’sukim

2: 22: 21-25 · 5 P’sukim

3: 22: 26-33 · 8 P’sukim

4: 23: 1-3 · 3 P’sukim

5: 23: 4-8 · 5 P’sukim

6: 23: 9-14 · 6 P’sukim

7: 23: 15-22 · 8 P’sukim

MAF: 24: 21-23 · 3 P’Sukim

 

Haftarah: Ezequiel 44: 15-31 · 17 P’sukim

Comentario y Divrei Torá

SEFARIA OU TORAH SEMINARIO TEOLÓGICO Judío Universidad Judía Americana

 

Hertz Chumash: pp. 513– 528 Trienal Year 2 (Kriyah completo pp. 517 - 528)

Artscroll Chumash: pp. 678 - 695 Trienal Year 2 (Kriyah completo pp. 672 - 695)

Etz Chaim Chumash: pp. 722 - 733 Trienal Year 2 (Kriyah completo pp. 717 - 733)

 

Una vez más, tenemos una contabilidad de las diversas vacaciones a lo largo del año. Este es también uno de los muchos lugares de la Torá en los que se discuten estas ocasiones especiales, "lugares en el tiempo para reunirse". Entonces, ¿por qué aquí?

 

Una de las formas en que analizamos la Torá es por contexto y flujo. Miramos los pasajes antes y después y miramos cómo se relacionan entre sí. Observe que nuestra parte se abre discutiendo diversas regulaciones y calificaciones de los sacerdotes y sumarnos. Su comportamiento y apariencia deben ser ejemplares. Quizás estas son las condiciones y requisitos establecidos antes de oficiar y liderar la Congregación de Israel en estos tiempos cuando nos conectamos directamente con Hashem a través de nuestros tiempos especiales.

 

Contrastado con esto es un incidente en el que alguien que fue identificado como no completamente israelita difamó y maldijo el Santo Nombre. El punto es que el respeto por el único, verdadero G-s es crítico dentro de nuestro medio y no hay excepciones.

 

Ciertamente queremos dar la bienvenida a todos, pero deben respetar nuestros procesos.

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